Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІЗ
результатів анонімного опитування
учасників судового процесу (відвідувачів суду)
Відповідно до наказу керівника апарату Яворівського районного суду Львівської області № 66 від 30 листопада 2023 року «Про проведення опитування відвідувачів Яворівського районного суду Львівської області» (далі за текстом – наказ), з метою з'ясування суспільної думки щодо рівня організації роботи в Яворівському районному суді Львівської області, зокрема і в період діючого правового режиму воєнного стану, вжиття заходів для вдосконалення роботи суду, підвищення стандартів при здійсненні правосуддя, зміцнення довіри громадян і поліпшення інформаційно-аналітичного забезпечення, а також з метою пошуку нових напрямів удосконалення діяльності суду у воєнний час, було проведено анкетне опитування учасників судового процесу (відвідувачів суду).
Опитування учасників судового процесу та відвідувачів суду проводилось шляхом заповнення анкет респондентами в паперовій формі, які вручалися працівниками апарату суду.
Основним завданням соціологічного дослідження є оцінювання рівня якості роботи суду, зручність та комфортність перебування в суді, повнота та ясність інформації, сприйняття роботи працівників апарату суду тощо.
Анонімне опитування серед учасників судового процесу (відвідувачів суду) Яворівського районного суду Львівської області проводилось в період з 01грудня по 22 грудня 2023 року.
Відповідальною за організацію проведення опитування відвідувачів суду відповідно до наказу було визначено заступника керівника апарату суду Вербенець Т.Р.
На виконання вищевказаного наказу відповідальною особою27 грудня 2023 року роздруковано результати.
За даними анкетування з проведення оцінювання стану задоволеності роботою Яворівського районного суду Львівської області встановлено, що всього в опитуванні взяло участь 19 респондентів.
ВИСНОВОК
Аналізуючи результати проведеного анкетування учасників судового процесу (відвідувачів суду) варто зазначити, що всього в опитуванні взяли участь 19 респондентів, з них більшість 8 (42,1%) людей віку від 40 до 59 років, 6 (31,57%) – 18-25 років, та 5 (26,31%) – 26-39 року. При цьому 13осіб (68,42 %) серед учасників анкетування становлять чоловіки.
На запитання «Як часто Ви були учасником судового процесу?» – 11 учасників (57,89%) відповіли, що «це перший судовий процес»; 4 учасників (21,05%) – «2-5 разів»; 4 респондентів (21,05%) зазначили, що були учасником судового процесу «6 разів і більше».
73,68 % респондентів у судовому процесі особисто беруть участь,26,31 % є представниками (позивача, відповідача чи третьої особи).
100% учасників судового процесу (відвідувачів суду), які брали участь в анкетуванні, погодились з тим, що графік роботи канцелярії суду давав можливість своєчасно та безперешкодно вирішувати справи в суді (подати позов, знайомитися з матеріалами справи, отримати судове рішення чи наказ).
Щодо оцінки зручності та комфортності перебування громадян у приміщенні суду (місця для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання,доступ до побутових приміщень (туалетів), чистота) «відмінно» зазначили 26,31% респондента та 15,78% «добре». Жодної відповіді «задовільно» чи «незадовільно».
На «відмінно» (73,68%), «добре» (21,05%)та «задовільно»(5,26%) оцінили респонденти повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (зручність у суді розташованих інформаційних стендів (дошок оголошень); розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень; правил допуску в суд та перебування в ньому; справ, що призначені до розгляду; зразків документів (заяв, клопотань тощо); порядку сплати судових зборів та штрафів; реквізити та розміри платежів; наявність інформації в інтернеті).
Учасники анкетування (57,89%) повідомили, що часто користуються офіційним вебсайтомЯворівського районного суду Львівської області а 42,1% зазначили, що не користуються взагалі.
На запитання «Чи старанно працювали працівники суду та не припускалисяпомилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків?» респонденти зазначили, що «цілком так» – 94,73% та «швидше ні» – 5,26%. Варто зазначити, що жодної негативної оцінки з цього питання не було, відповідно і не було відповідей стосовно того, що вплинуло на вибір незадовільної оцінки.
Рівень етичної поведінки працівників апарату суду (доброзичливість, коректність при спілкуванні) також високо оцінена учасниками судового процесу (відвідувачами суду): «цілком так» – 94,73% та «швидше ні» – 5,26%.
Вказані результати свідчать про те, що працівники Яворівського районного суду Львівської області професійно виконують свої посадові обов’язки, є компетентними в своїй справі та цілком дотримуються правил етичної поведінки в спілкуванні із сторонами, учасниками судового процесу та відвідувачами суду.
Щодо оцінювання роботи суддівського корпусу респондентами були надані такі відповіді.
Дотримання строків та процедур розгляду справ (матеріалів) у Яворівського районного суду Львівської області 52,63% зазначили «цілком так», 26,31% – «швидше так», 5,26% - «більш-менш», та 15,78% утрималось від відповіді.
На запитання «Чи своєчасно (відповідно до списку розгляду справ) розпочинаються судові засідання по справі (справах), в яких Ви берете участь?», 47,36% респондентів відповіли «цілком так», 21,05% зазначили, що «швидше так», 10,5% - «більш - менш», 5,26% «швидше ні», та 15,78 «утримались».
68,42% учасників анкетування зазначили, що було враховано судом їхні побажання при призначенні дня та часу засідання, у разі його відкладення чи оголошення перерви.
47,36% респондентів вказали на те, що вони вчасно отримували процесуальні документи, 26,31% – зазначили, що «швидше так», 5,26% відповіли, що «більш - менш», та 21,05 % «утримались від відповіді».
Стосовно того «Чи були обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи?», 31,57% респондентів обрали відповідь «цілком так», 31,57% відповіли, що «швидше так», 15,78%зазначили «більш - менш» а 21,05 % «утримались від відповіді».
Під час анкетування учасникам судового процесу (відвідувачам суду) пропонувалось оцінити рівень професіоналізму та етичної поведінки суддів (доброзичливість, коректність, неупередженість, належна підготовка до розгляду справи тощо). Варто зазначити, що 78,94% респондентів обрали відповідь «цілком так», 5,26% - «більш-менш», та 10,52% – «утримались від відповіді».
На питання про рівень професіоналізму та етичної поведінки суддів (доброзичливість, коректність, неупередженість тощо) у 2022 році, респонденти оцінили на «відмінно» 84%, «добре» –12 %, «задовільно» – 4%.
На «відмінно» (63,15%) та «добре» (31,57%) респондентами оцінено якість роботи Яворівського районного суду Львівської області. Окрім того, 1 учасник (5,26%) анкетування не відповів на це запитання.
Враховуючи викладене, проведене опитування дало змогу з’ясувати, що діяльність Яворівського районного суду Львівської області отримала високу оцінку відвідувачів суду, яка є результатом щоденної та відповідальної роботи адміністрації суду, суддів та працівників апарату суду.
Результативна організація роботи, постійний контроль за діяльністю суду та систематичне підвищення рівня професійності і культури працівників апарату суду, направлені на зміцнення рівня довіри громадян до судової гілки влади, доступності судової системи, а також на покращення іміджу Яворівського районного суду Львівської області та судів у цілому.
Яворівський районний суд Львівської області щиро дякує всім громадянам, які взяли участь в опитуванні, а також за високі оцінки організації діяльності суду, теплі слова та побажання! В майбутньому суд буде прикладати всіх зусиль для вдосконалення роботи суду.